Burun Estetiği

Yüzün kendi içerisinde belirli oranlar ve açılar söz konusudur. Eğer bu acı ve oranlar burundan kaynaklanan bir nedenle değişmiş ise kişiye daha sert, daha kızgın bir yüz ifadesi vereceği gibi gözlerin ve dudakların da güzelliğini maskeleyebilir. Bu oranları yeniden oluşturmak amacıyla yapılan burun ameliyatlarına burun estetiği operasyonları denir.

Herkese Aynı Burun Estetiği Operasyonu Planlanabilir mi?

Burun estetiği operasyonları kişiye özel planlanır. Hastanın yüz yapısının, burnunun özellikleri ve beklentileri göz önüne alındığı zaman yapılacak burun estetiği ameliyatın farklı ve kişiye has olduğu ortaya çıkar. Eğer burun estetiği ameliyat öncesi uygun planlama yapılır ise karsıdan bakıldığında burun deliklerinin göründüğü, aşırı kalkık, kesik gibi duran, mandal ile sıkıştırılmış gibi görünen veya bakar bakmaz ben estetikliyim diye bağıran üzeri çok oyulmuş burun gibi, estetik görünümle hiçbir ilişkisi olmayan burunlarla da karşılaşma söz konusu olmaz. Burada önemli olan cerrahın estetik anlayışı ve yeteneğidir. Cerrah bu meziyetlerini kullanarak, defalarca aynı operasyonu geçirme eziyetinden hastayı kurtarabilir. Böylece hem hasta hem cerrah mutlu olur.

Burun Estetiği Ameliyatı Öncesi Burnun Nasıl Olacağı Bilinebilir mi?

Burun estetiği ameliyatı öncesinde hastanın karsıdan ve yanlardan çekilmiş yüz fotoğraflarının bilgisayar ortamında değerlendirilmesiyle, özellikle yan profil görünümlerinin nasıl olacağı %100’ e yakın bir oranda görülebilir. Yalnız sunu iyi ayırmak gerekir ki; bilgisayar ortamında yapılabilecek her hamlenin estetik cerrahi operasyonlarında karşılığı olmayabilir. Bu nedenle burun estetik ameliyat sonrası bir sürprizle karşılaşmamak için, sadece ve sadece cerrahi olarak yapılabilecek değişikliklerin bilgisayarda gösterilmesi gerekir. Bu aşamada hasta-doktor ilişkisi ve güven tek belirleyicidir.

Burun Estetiği (Rinoplasti) Operasyonunda Aynı Zamanda Nefes Alma Problemleri De Düzeltilebilir mi?

Burun estetiği operasyonunda nefes alma problemlerinden septum deviasyonu (burunda eğrilik ve nefes alma problemleri oluşturan bozukluk), daha önce geçirilmiş darbeler sonucu oluşan sekil ve nefes alma bozuklukları, konka hipertrofisi (burun eti) gibi sorunlar tek seansta düzeltilebilir. Böylelikle yüz ile uyum içerisinde, estetik ve doğal bir burun sekli elde edilirken, aynı zamanda nefes alma problemleri ve buna bağlı olarak gelişmiş olan sık boğaz enfeksiyonu ( tonsilit, farenjit vb.) da önlenmiş olur. Burundan köken alan; sesli nefes alıp verme, horlama ve bas ağrısı ile özellikle sabahları belirgin ağız kuruluğu ve boğaz ağrısı gibi sorunlar da giderilmiş olur.

Burun Estetiği Ameliyatlarından Sonra Burun Düşmesi veya Çökmesi Yaşanılabilir mi?

Bu bahsedilen şeyler burun estetiği ameliyatının normal sonuçları değildir. Hastanın problemleri doğru tespit edilmiş, planlaması iyi yapılmış ve burun estetiği ameliyatı başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş ise bilinenin aksine böyle şeyler kesinlikle söz konusu değildir. Eğer bu parametrelere dikkat edilmez ise hasta defalarca burun estetiği ameliyatı olmak zorunda kalabilir.

Burun Estetiği Sonrasında Burun Alçısı Mutlaka Kullanılmak Zorunda mıdır ? Eğer Kullanılacak İse Süresi Ne Kadardır?

Klasik anlamda burun estetiği operasyonu sonrasında alçı veya termoplastik atellerin konulması gerekir ve ortalama bir hafta kalır. Bazen sadece küçük rötuşlarla burnun görünümü düzeltilebilir, bu tıp ameliyatlar sonrası alçı yerine bandaj da yeterli olabilir.

Burun Estetiği Ameliyatı Sonrası Tamponunun Çıkarması Ağrılı Bir İşlem midir?

Önceleri çok uzun tamponlar burun içerisine doldurulduğu için tampon çıkarılırken doğal olarak hasta ağrı hissetmekteydi. Günümüz cerrahisinde hastanın konforunu bozacak uygulamalardan (eğer elzem değil ise) vazgeçilmektedir. Bu nedenle simdi kullanılan tamponlar hastayı rahatsız etmeyecek şekilde, sadece 2-3 cm. uzunluğundadır ve hapşırmakla bile kendiliğinden çıkabilecek kolaylıktadır. Burun tamponu burun estetiği ameliyatından 1-2 gün sonra alınır, ağrı kesinlikle söz konusu değildir.

Burun Estetiği Ameliyatlarından Sonra Ağrı Hissedilir mi? Burun Estetiği Sonrası Göz Çevresi Morarır mı?

Eskiden, klasik burun estetiği ameliyatlarında burun kemiklerine müdahale edildiğinde morarma ve şişlikle büyük oranda karşılaşılırdı. Günümüzde burun estetiği ameliyatı sırasında burun bölgesine, içerisinde ağrı kesici, kanamayı azaltıcı vb. ilaçlar bulunan bir solüsyon verildiği için burun estetiği ameliyatı sonrası hem ağrı hissi hem de morarma ve sislik oluşumu engellenmektedir. Bazı durumlarda ise morarmaya tamamen engel olunamaz ama minimale indirilebilmektedir. Burun estetiği ameliyatı sonrasında pek çok hasta basit ağrı kesici ilaçlara bile ihtiyaç hissetmemektedir.

Burun Estetiği Ameliyatlarında Hasta-Estetik Cerrah Diyaloğunun Önemi Nedir?

Burun estetiği ameliyatının planlama aşaması tamamen kişiseldir ve cerrahın estetik vizyonu-beğenisi ile doğrudan ilişkilidir. Estetik vizyon, bilgi ve tecrübeyi tamamlayan, olmazsa olmaz bir parametredir. Burun estetiği ameliyatının planlama aşamasında hasta ve estetik cerrah benzer kaygıları gözetiyor ve estetik beğenileri örtüşüyor ise sonucun iyi olma olasılığı yüksektir. Bu diyalog kurulmadan, hastanın beklenti ve endişelerinin analizi yapılmadan gerçekleştirilecek bir estetik operasyon doğal olarak beraberinde sürprizleri de getirecektir. Daha önce burun estetiği ameliyatı olmuş bir kişinin burnunun örnek olarak gösterilip ayni burun seklinin istenmesi de çok doğru değildir. Çünkü o burun, o kişiye yakışacak burundur, herkesin yüzüne yakışacak burun sekli farklıdır. Zaten burada önemli olan; kişinin beklentilerini de göz önünde bulundurarak, yüzüne yakışacak, burun estetiği ameliyatlı olduğu belli olmayacak, doğal ve güzel burun seklini tespit edebilmektir. Örneğin; bir kişiye yakışan bir burun sekli, seri üretim gibi yüzlerce kişiye fabrikasyon olarak yapılsa bazısında komik, bazısında vasat, bazılarında da muhteşem görünecektir çünkü kişilerin yüz sekli ve kemik yapısı vb. pek çok faktör sonucu etkiler. Bu nedenle sadece mesleki beceri değil aynı zamanda estetik vizyon da başarılı bir operasyon için şarttır. Ayrıca estetik cerrah, hastanın isteklerinin gerçekçi olmadığına ( cerrahi olarak yapılamayacak, sağlığını bozacak vb.), veya sonucun estetik görünmeyeceği, aksine eskisinden daha kötü görüneceğine karar vermiş ama hastayı ikna edememişse bu burun estetiği ameliyatı gerçekleştirmeyerek, olası hayal kırıklıklarının önüne de geçmiş olacaktır.